.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهداشت و درمان نقطه قوت سفراستانی به مازندران
بهداشت و درمان نقطه قوت سفراستانی به مازندران

بهداشت و درمان یکی از بخش‌های حساس و تاثیرگذار در سلامت و حتی تأمین امنیت جانی شهروندان هر کشوری می‌‌باشد و هر دولتی در تدوین برنامه‌های اجرای و برنامه ریزی‌های کوتاه و بلند مدت خود ویژه ای به این بخش دارد کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبوده و سیاست‌های کلانی نیز برای ارتقای سلامت مردم در حال اجراست . در سفر‌های استانی ریاست جمهوری هم مصوباتی در خصوص این بخش داشته‌ایم ، به منظور پیگیری انجام و اجرایی شده طرح‌های مصوب در سفرهای استانی که به استان مازندران شده امروز به سراغ انوشیروان محسنی بند پی نماینده مردم نوشهر و چالوس رفته‌ایم .

جناب محسنی شاخص ترین مصوبات سفرهای رئیس جمهور به مازندران در حوزه بهداشت و سلامت از نظر شما کدامند؟

می توان گفت حوزه بهداشت و درمان جزو نقاط قوت سفر‌های استانی ریاست جمهوری به استان مازندران بوده ، در حال حاضر شش بیمارستان بزرگ در شهر‌های نوشهر ،چالوس ، آمل ، قائم شهر ، ساری و تنکابن درحال ساخت است . دو بیمارستان متوسط در نکا و محمود آباد داریم که بیمارستان نکا آماده بهره برداری و محمود آباد هم احتمالا تا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد ، پنج - شش مرکز درمانی که هر کدام مجهز به 10 تخت بیمارستانی هستند در کجور، نوشهر ، شیرگاه ، آمل ، کیاسر و چند شهر دیگر نیز احداث خواهد شد .

در بخش تقویت زیر ساخت‌ها ‌چه طرح هایی در حال اجراست و در کل مصوبات سفر‌های استانی را چطور ارزیابی می‌‌کنید؟

دو مصوبه فاز تکمیلی بیمارستان‌های نوشهر ، گلوگاه مصوبه کمک به تجهیزات بیمارستانی ، ایجاد و تقویت بخش‌های آنژیوگرافی ،ICU و ‍CCU و افزایش تخت بیمارستانی و احداث دانشکده دندانپزشکی ساری ، تجهیز بیمارستان آیت الله روحانی ، کمک به اورژانس کشور و افزایش پایگاه‌های بهداشت همگی جزو مصوبات سفر‌های استانی ریاست جمهوری بودند .خوشبختانه برعکس سایر حوزه‌های کاری که در مصوبات از زمانبندی اجرا عقب افتاده و حتی بعضی از آنها هنوز اجرایی هم نشده‌اند مصوبات حوزه بهداشت و درمان همگی اجرایی شده و همانطور که گفتم این بخش را می‌‌توان نقطه قوت سفر استانی به مازندران دانست .

در خصوص اورژانس هوایی کشور که در استان شما به اجرا در آمده توضیح می‌‌دهید ؟

این اقدام بسیار مثبت بود. با اجرایی شدن آن در صورت بروز سانحه 10 تا 16 مصدوم به طور همزمان به مرکز درمانی انتقال پیدا می‌کنند در استان ما جاده‌های کندوان ، هراز و فیروزکوه نقاط حادثه خیز زیادی دارند که هر ساله باعث بروز تصادفات بیشماری می‌‌شوند حتی جاده‌های کناری هم از این قضیه مستثنی نیستند ، با زحمات نمایندگان استان به خصوص دکتر یوسفیان نماینده شهر آمل طرح اورژانس هوایی پیگیری و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد که تاثیر مناسبی بر کاهش خسارت‌های جانی ناشی از تصادفات خواهد شد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.